Slajd 01

Pomoc materialna dla uczniów w roku szkolnym 2024/2025

W roku szkolnym 2024/2025 uczniowie mogą ubiegać się o stypendium szkolne

I. KOMU PRZYSŁUGUJE STYPENDIUM SZKOLNE

  • Uczniom szkół publicznych i niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych dla młodzieży i dorosłych – do czasu ukończenia kształcenia, nie dłużej jednak niż  do ukończenia 24. roku życia.
  • Uczniom szkół niepublicznych nieposiadających uprawnień szkół publicznych dla młodzieży i dla dorosłychdo czasu ukończenia realizacji obowiązku nauki – do ukończenia 18. roku życia.

 

II. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW

Wnioski należy pobrać w szkołach, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasto Włocławek lub ze strony internetowej https://www.bip.um.wlocl.pl/

Wnioski należy złożyć w  terminie od 01.09.2024 r. do 15.09.2024 r. w Wydziale Edukacji, Zdrowia i Polityki Społecznej Urzędu Miasta Włocławek, pokój 3A (parter bud. B). Można również wypełnione wnioski wraz z kompletem dokumentów przesłać drogą pocztową na adres Urzędu (ważna data stempla pocztowego) z dopiskiem „stypendium szkolne”.

 

III. KTO MOŻE ZŁOŻYĆ WNIOSEK

  • Rodzic lub opiekun prawny małoletniego ucznia.
  • Pełnoletni uczeń.
  • Dyrektor szkoły.
  • Świadczenia mogą być również przyznawane z urzędu.

 

IV. JAK WYPEŁNIĆ WNIOSEK

  • W części II wniosku należy wpisać dane osobowe oraz adresowe dotyczące rodzica składającego wniosek.
  • W części III wniosku należy wpisać dane osobowe ucznia.
  • W części IV wniosku należy wpisać dane adresowe ucznia (w punkcie 1 – adres faktycznego zamieszkiwania, w punkcie 2 – adres meldunku stałego).
  • W części V wniosku należy zaznaczyć pożądane formy świadczenia pomocy materialnej (może być kilka form jednocześnie).

 

V. JAK WYPEŁNIĆ OŚWIADCZENIE O SYTUACJI RODZINNEJ I MATERIALNEJ UCZNIA (zawarte w części VI wniosku)

  • Stypendium  szkolne przyznawane jest na podstawie dochodu rodziny z miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku( jeżeli rodzic składa wniosek w miesiącu wrześniu przedstawia dochody rodziny za miesiąc sierpień).
  • Kwota dochodu uprawniająca do przyznania stypendium nie może być wyższa niż 600 zł na osobę w rodzinie.
  • W punkcie 1 części VI wniosku należy wypisać wszystkie osoby, które tworzą grono rodziny zgodnie z definicją art. 6 pkt. 14 ustawy o pomocy społecznej „Rodzinę tworzą osoby spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie zamieszkujące i gospodarujące”, a także wymienić źródła ich dochodu (np. miejsce pracy, emerytura, renta, uczeń, student itp.).
  • W punkcie 2 części VI wniosku należy wpisać kwoty dochodów netto osiąganych przez członków rodziny z Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie, w tym z działu pomocy środowiskowej, z działu świadczeń rodzinnych, alimentacyjnych i dodatków mieszkaniowych (z miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku).

UWAGA! – WPISANE W TYM PUNKCIE DOCHODY POWINNY BYĆ POTWIERDZONE W PUNKCIE 3 PRZEZ PRACOWNIKA SOCJALNEGO RODZINY. (suma wszystkich świadczeń)

W PRZYPADKU, GDY RODZINA NIE MA SWOJEGO PRACOWNIKA SOCJALNEGO, NALEŻY UDAĆ SIĘ PO STOSOWNE POTWIERDZENIE DO MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY RODZINIE PRZY UL. OGNIOWEJ 8/10.

Ze względu na czas oczekiwania na potwierdzenie przez poszczególne Sekcje MOPR sugerowane jest szybkie składanie wniosków w MOPR.

  • W punkcie 4 części VI wniosku należy wpisać wszystkie dochody netto jakie osiągnęła rodzina w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku z innych źródeł, w tym ze stosunku pracy,  z działalności gospodarczej, z tytułu renty, emerytury, zasiłku chorobowego itp. (należy udokumentować stosownymi zaświadczeniami.
  • W punkcie 5 części VI wniosku można dokonać odliczenia od dochodu. Odliczeniu podlega kwota alimentów płacona na rzecz dziecka w innej rodzinie i potwierdzona stosownymi dokumentami.
  • W punkcie 6 części VI wniosku należy wpisać kwotę dochodu netto na  1 osobę w rodzinie.
  • W punkcie 7 części VI wniosku należy zaznaczyć informacje dotyczące sytuacji rodzinnej np. rodzina wielodzietna, niepełnosprawność itp.
  • Należy pamiętać o wypełnieniu wszystkich oświadczeń zawartych we wniosku (punkty 8 i 9 części VI oraz część VII wniosku) oraz o ZŁOŻENIU CZYTELNEGO PODPISU PRZEZ WNIOSKODAWCĘ.
  • W części VIII wniosku należy zaznaczyć preferowany sposób odebrania przyznanej kwoty stypendium (wypłata w kasie Urzędu Miasta lub przelew bankowy ). W przypadku przelewu należy czytelnie wpisać numer konta w kratki (jedna cyfra w jednej kratce).
  • W części IX wniosku niezbędne jest potwierdzenie przez Dyrektora szkoły, do której uczęszcza dziecko, statusu ucznia – stypendysty.

 

VI. JAK OBLICZYĆ DOCHÓD RODZINY

  • OBLICZANIE DOCHODU NETTO

Przychód wykazany na zaświadczeniu (np. z zakładu pracy)  pomniejszamy o należy podatek, składkę na ubezpieczenie społeczne oraz składkę na ubezpieczenie zdrowotne.

 

Świadczenie wychowawcze ,,800+” i świadczenie ,,dobry start’’ nie będzie wliczane do dochodu rodziny przy ustalaniu prawa do stypendium szkolnego.

 

  • OBLICZANIE DOCHODU UZYSKIWANEGO Z GOSPODARSTWA ROLNEGO:

W przypadku ustalania dochodu z gospodarstwa rolnego, przyjmuje się, że z 1 ha przeliczeniowego uzyskuje się dochód miesięczny w wysokości 345 zł. Mnożymy te dwie wartości i otrzymujemy dochód z gosp. rolnego

 

 VII  NIEZBĘDNE DOKUMENTY

  • Zaświadczenie o dochodach netto z miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku (z jednego miesiąca), np. zaświadczenie od pracodawcy, kserokopia decyzji o rencie, emeryturze.
  • W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych – zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o formie opodatkowania oraz zaświadczenie o dochodzie uzyskanym w roku 2023.
  • W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej na zasadach określonych w przepisach o zryczałtowanym podatku dochodowym – zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o formie opodatkowania oraz oświadczenie o uzyskanym dochodzie netto oraz zaświadczenie z ZUS o opłaconych składkach.
  • W przypadku korzystania z MOPR niezbędne jest potwierdzenie pracownika socjalnego rodziny lub innego upoważnionego pracownika MOPR  (punkt 3 w części VI wniosku).
  • Zaświadczenie lub oświadczenie potwierdzające wysokość innych dochodów netto z miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku, w przypadku ubiegania się o świadczenia dla pełnoletniego ucznia jego upoważnienie dla wnioskodawcy do ubiegania się o świadczenia w jego imieniu.
  • Kserokopia prawomocnego orzeczenia sądu zasądzającego alimenty oraz oświadczenie o wysokości alimentów otrzymywanych do rąk własnych.
  • Osoby bezrobotne – zaświadczenie potwierdzające fakt figurowania bądź niefigurowania w rejestrach PUP (należy dołączyć kserokopię decyzji) lub zaświadczenie o wysokości pobieranych świadczeń za miesiąc poprzedzający miesiąc złożenia wniosku.

 Jednocześnie informujemy, iż w poszczególnych przypadkach mogą być wymagane inne dokumenty, nieobjęte powyższym zestawieniem.

Uwaga: W przypadku składania kopii dokumentów należy przedstawić oryginał do wglądu.

 

VIII. DOKUMENTOWANIE WYDATKÓW

Wnioskodawca otrzymujący  stypendium  szkolne  zobowiązany jest dostarczyć do Wydziału Edukacji  rachunki i faktury potwierdzające poniesienie kosztów na cele edukacyjne ucznia w terminie:

– do 15 listopada za okres do grudnia danego roku szkolnego,

– do 15 kwietnia za okres do czerwca danego roku szkolnego.

 

IX. ŚWIADCZENIA NIENALEŻNIE POBRANE

 RODZICE    DZIECKA,   PEŁNOLETNI    UCZEŃ,   DYREKTOR    SZKOŁY   SĄ  OBOWIĄZANI NIEZWŁOCZNIE    POWIADOMIĆ   ORGAN,   KTÓRY PRZYZNAŁ STYPENDIUM O USTANIU PRZYCZYN, KTÓRE  BYŁY PODSTAWĄ JEGO PRZYZNANIA. Zgodnie z regulaminem wysokość stypendium w roku szkolnym 2024/2025  będzie wynosiła 110,00 zł. miesięcznie.

 W związku z powyższym do 15 listopada należy przedstawić faktury/rachunki na łączną kwotę co najmniej 440,00 zł  na jednego ucznia, a do 15 kwietnia faktury na kwotę 660,00 zł. Łącznie w ciągu całego roku należy przedstawić faktury/rachunki na kwotę 1100,00 zł na jednego ucznia.

Informacje o zasadach przetwarzania danych osobowych zamieszczone są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Włocławek: http://www.bip.um.wlocl.pl/polityka-prywatnosci/

Aleksandra Madajczyk – pedagog specjalny

 

Wniosek o stypendium szkolne w formacie *doc

 

 
ZASIŁEK  SZKOLNY

 

INFORMATOR DLA OSÓB UBIEGAJĄCYCH SIĘ O PRZYZNANIE ZASIŁKU SZKOLNEGO

 

I. KOMU PRZYSŁUGUJE ZASIŁEK  SZKOLNY

 

Zasiłek szkolny przyznawany jest uczniom i słuchaczom znajdującym się przejściowo w trudnej sytuacji materialnej, wynikającej z zaistnienia zdarzenia losowego, spowodowanego w szczególności:

  1. śmiercią rodzica/ opiekuna prawnego;
  2. utratą mienia znacznej wartości;
  3. działaniami sił przyrody np. w postaci ognia, huraganu, powodzi, gradu, uderzenia pioruna oraz innych żywiołów;
  4. urodzeniem dziecka przez uczennicę;
  5. innymi szczególnymi okolicznościami.

 

II. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW

 

Wniosek o zasiłek szkolny należy złożyć w terminie dwóch miesięcy od daty zaistnienia zdarzenia losowego w Wydziale Edukacji, Zdrowia i Polityki Społecznej Urzędu Miasta Włocławek, Zielony Rynek 11/13 pok. 3 A.

 

III. KTO MOŻE ZŁOŻYĆ WNIOSEK

 

Wniosek może złożyć

  • Rodzic lub opiekun prawny małoletniego ucznia.
  • Pełnoletni uczeń.
  • Dyrektor szkoły.
  • Świadczenia mogą być również przyznawane z urzędu.

 

Do ubiegania się o zasiłek szkolny uprawnieni są wszyscy uczniowie, którzy spełniają łącznie następujące kryteria:

 

  • mają miejsce zamieszkania na terenie gminy Miasto Włocławek,
  • w rodzinie zaistniało ww. zdarzenie,
  • rodzina jest w trudnej sytuacji materialnej.

 

Aby ubiegać się o zasiłek szkolny należy złożyć w terminie prawidłowo wypełniony wniosek wraz z kompletem dokumentów potwierdzających zaistnienie zdarzenia losowego i opisem sytuacji, z powodu której zasiłek ma zostać przyznany.

Do wniosku należy dołączyć dokumenty potwierdzające zaistnienie zdarzenia losowego, np.:

  • w przypadku śmierci rodzica – kserokopię aktu zgonu,
  • w przypadku urodzenia dziecka przez uczennicę – kserokopię aktu urodzenia,
  • w przypadku pożaru – zaświadczenie ze straży pożarnej wskazujące na datę wystąpienia pożaru oraz wartość zniszczonego mienia,
  • inne dokumenty potwierdzające wystąpienie zdarzenia losowego.

Informacje o zasadach przetwarzania danych osobowych zamieszczone są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Włocławek: http://www.bip.um.wlocl.pl/polityka-prywatnosci/

Opracowała: Aleksandra Madajczyk – pedagog specjalny

 

Wniosek o przyznanie zasiłku w formacie *doc

Wniosek o przyznanie zasiłku w formacie *pdf

Nasza
lokalizacja

Dane
kontaktowe

III Liceum Ogólnokształcące im. Marii Konopnickiej we Włocławku
ul. Bechiego 1
87-800 Włocławek
sekretariat: tel. +48 54 232-29-65
e-mail: lo3@edukacja.wloclawek.eu

Inspektor ochrony danych: Jadwiga Olejniczak
Telefon: +48 54 427-01-58
e-mail: jolejniczak@cuwpo.wloclawek.pl

LMK w Social Mediach

Dziennik elektroniczny

Biuletyn informacji publicznej